Tuesday, November 24, 2009

SIBUKKAH KAMI?


Kak Tie saya lihat begitu sibuk dengan kerjanya.Dari hari Isnin hingga ke hari ini,saya tengok Kak Tie begitu sibuk dengan buku kedatangan murid-murid.Buku kedatangan merupakan audit yang penting bagi sekolah.Ke hulu dan ke hilir saya lihat kak Tie dengan buku tersebut.
Selepas itu, kami membuat sedikit perbincangan untuk tahun hadapan.Keperluan yang perlu dilaksanakan bagi memastikan agar perjalanan persekolahan di awal tahun berjalan dengan lancar.Biasanya hari pertama pihak PPD sudah memantau sekolah dan memastikan tiada apa-apa berlaku di hari pertama persekolahan.Pengajaran dan pembelajaran mesti dijalankan pada hari pertama dan semua guru dan murid dibekalkan dengan jadual sewaktu mereka membeli peralatan tulis.

Hari ini, saya telah menyiapkan kerja frasa pertama iaitu menampal keputusan UPSR yang telah dianalisis dan kini bersedia untuk menyiapkan program perfect score A untuk tahun hadapan.Semua maklumat telah diperolehi cuma perlu di 'key in' sahaja.Mudah-mudahan Allah permudahkan perjalanan kerja saya.

Sebelum pukul 8.00 telah berada di sekolah dan kami tidak mempunyai ruang untuk berehat sehingga jam 1.30 petang.Masa kami dihabiskan dengan menyiapkan pelbagai tugasan yang perlu dihabiskan.Hari ini juga kami menerima perkhabaran tentang penerimaan guru baru di sekolahi.Tahniah kerana memilih untuk berkhidmat di sekolah ini.

Pena Kasih:Jadual waktu masih dalam perbincangan.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails