Wednesday, November 25, 2009

MENILAI


Bukan senang hendak menilai dan memberi prestasi kepada seseorang.Semua orang mempunyai kelebihan yang tersendiri.Jika mereka kurang di bahagian ini, ada kelebihan di bahagian lain......pening kepala saya.Itulah realitinya.Semuanya bagus dan memberikan komitmen yang baik dalam melaksanakan tugasan yang diberikan apatlah lagi berkaitan dengan 'core bussiness ' yang merupakan tumpuan utama.

Bagi saya, 'core-bussiness' itu yang perlu diutamakan.Itulah penilaian utama kita dan pencapaian sasaran sepanjang tahun yang kita sasarkan sejak awal lagi.
Hari ini, saya mengambil masa yang agak lama untuk melaksanakan amanah itu.Bukan senang untuk kita memuaskan hati orang.Bukan senang untuk kita melakukan yang terbaik untuk seseorang kerana ia melibatkan perasaan seseorang.Hari ini saya agak sibuk untuk melakukan itu semua sehingga selera makan juga tiada.Saya cuba lakukan yang terbaik dan berdoa agar Allah permudahkan urusan saya pada hari ini.Berdoa agar setiap penilaian tidak mengikut perasaan dan tidak dipengaruhi oleh sesiapa.Semuanya mempunyai kelebihan yang tersendiri.

Besok,saya perlu ke PPD berkaitan dengan urusan penilaian prestasi.

Pena Kasih:Cuba untuk berlaku adil agar semua orang merasainya dan tidak orang yang sama sahaja menerima.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails