Wednesday, November 25, 2009

RENUNGAN


Hafiz terkedu seketika apabila my hubby dengan muka yang serius merenung wajahnya.Keletahnya yang manja dan adakalanya menunjukkan kenakalan membuatkan my hubby terpaksa serius.Hafiz tidak pernah melihat Pak Udanya berwajah seperti itu kerana selama ini Pak Udanya begitu berlemah lembut melayan kerenahnya.
"Apiz tak nak kawan dengan Uda lagi.Apiz nak kawan dengan Uda mok aja."
Saya ketawa melihat patah-patah perkataan yang digunakan.Begitu pandai menyusun ayat dengan menggunakan perkataan-perkataan yang jarang kita dengar dari mereka yang seusia dengannya.
"Uda,uda tengok tu binatang segayut pada tali."Perkataan segayut saya tanyakan kepadanya sambil dia menunjukkan aksinya.
Hafiz tidak mahu melihat wajah Pak Udanya.Begitu ngeri agaknya apabila melihat wajah Pak Udanya yang begitu serius.Sebenarnya,Pak Uda hendak mengajarnya agar lebih bersopan santun dan tidak meninggikan suara ketika bercakap dengan orang yang lebih tua.Budak sekarang semuanya mudah terpengaruh.
Pak Udanya hanya melayan Adif sahaja sehingga menimbulkan perasaan cemburu.Sehingga balik, Hapiz begitu takut untuk berjumpa dengan Pak Udanya walaupun berkali-kali diminta bersalam dan meminta maaf.Hapiz tak nak kawan Uda lagi.Biar Uda kawan dengan Adif sahaja.Budak,begitulah gelagatnya.Sekejap sahaja selepas itu mulalah memerlukan perhatian daripada kita.

Pena Kasih:Suka tengok dia menyebut perkataan cemburu -cembulu

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails