Wednesday, November 18, 2009

KEMUNCAKNYA SUDAH BERAKHIR






Tepat jam 2.30 petang, majlis penutup akhir tahun dan merupakan kemuncak aktiviti akhir tahun berjalan dengan lancar.Dimulai dengan kehadiran Encik Ayob bin Dom yang merupakan perasmi untuk majlis Hari Anugerah Kecemerlangan Akademik dan juga merupakan Yang dipertua PIBG SKCC.
Majlis dimulai dengan persembahan ikan duyong, tarian Inida dan tarian zapin ini begitu meriah menyambut kehadiran para tetamu.Walaupun majlis sederhana tapi meriah dengan sambutan ibu bapa yang hadir untuk melihat kejayaan anak mereka meraih hadiah setelah bertungkus lumus selama 11 bulan berada di sekolah.
Terserlah wajah anak-anak murid disamping ibu bapa berkongsi gembira melihat kejayaan anak mereka.
Pada tahun ini,hadiah untuk pelajar terbaik dianugerahkan kepada Gan Mei San dan Tiffany Teoh pula bagi anugerah kokurikulum terbaik.
Kami juga guru-guru bangga melihat kejayaan anak-anak murid yang meraih lebih daripada 2 hadiah.Memang itulah yang kami harapkan daripada anak-anak murid.
Guru-guru SKCC berpuas hati dengan persembahan murid pada tahun ini malah banyak berlakunya penambahbaikan daripada tahun dahulu.Setiap kelemahan dan kekurangan dikaji dan seterusnya berusaha untuk melakukan yang terbaik pada tahun ini.Alhamdulillah, guru-guru SKCC mampu melakukannya walaupun dengan kekurangan tenaga guru.
Jelas keletihan di wajah En Supian yang terpaksa menjadi MC keseorangan tanpa ada gandingannya seperti tahuh-tahun dahulu.Kak Ana yang cuba untuk memastikan majlis berjalan dengan lancar begitu aktif menjalankan tugasnya sehinggakan MC terganggu.Namun kecekapan MC mengawal keadaan dan akhirnya semuanya berjalan dengan lancar.

Pena Kasih:Kemuncak akhir tahun berakhir dengan meriah.Penatnya.....................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails