Friday, November 20, 2009

BERAKHIRNYA SESI PERSEKOLAHAN 2009





Pelbagai amanat disampaikan oleh guru besar kepada semua murid dan guru pada hari ini.Sesi hari ini lebih kepada peringatan kepada semua murid sewaktu cuti persekolahan.Meminta murid mengulang kaji pelajaran dan menjaga keselamatan diri sewaktu cuti persekolahan.

Selepas rehat, semua guru dan murid-murid bersama-sama bergotong-royong membersihkan kelas dan menyusun atur barang-barang ke tempat yang lebih selamat sebagai persiapan menghadapi musim banjir.Memandangkan sekolah ini pernah terlibat dengan banjir besar pada tahun 2006, jadi kami perlu lebih berhati-hati dan bersiap sedia lebih awal dengan memunggahkan barang-barang penting ke tempat yang lebih selamat.Masing-masing begitu sibuk sekali.

Kemudian, sesi persekolahan berakhir dengan semua murid beratur dan bersalam-salaman dengan semua guru.Ada yang menangis malah ada yang begitu gembira untuk menghabiskan percutian selama lebih kurang 6 minggu.Guru-guru juga berpelukan memohon maaf di antara satu sama lain.Kadang-kadang kita tidak menyedari tutur kata dan perbuatan kita menyinggung perasaan orang lain.Masa dan peluang inilah digunakan untuk bermaaf-maafan di antara satu sama lain.Linangan air mata memang tidak dinafikan.Banyak melakukan kesalahan kot..........
Waktu-waktu cuti ini, si isteri berpeluang untuk berjumpa dan menjalankan tanggungjawab sebagai isteri yang sebenar-benarnya kerana berpisah seketika atas faktor kerjaya.Peluang ini juga digunakan untuk menjaga kebajikan suami kerana ada kalanya kerana kesibukkan kita sering mengabaikan tanggungjawab kita.

Nampaknya cuti kali ini saya tidak dapat bercuti dalam erti kata yang sebenarnya.Banyak perkara yang perlu dibereskan.Minggu hadapan sahaja perlu berada di sekolah.Menyiapkan program untuk tahun hadapan bersama kak Yati.Sedihnya tapi apa boleh buat.

Pena Kasih: Gembira melihat murid gembira.

1 comment:

Ahmad Suhazli said...

Salam Cikgu..

Mintak tolong cikgu sampaikan salam dan pesanan saya pada PN.salbiah dengan pesanan " tak ingat kat kawan2 lama lagi ker"

dari

Suhazli

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails