Saturday, March 7, 2009

Pertemuan

Hari ini saya begitu teruja untuk menghadiri satu majlis perkahwinan saudara saya yang terletak di Kg Tahang Rimau Segamat.................teruja untuk bertemu saudara mara yang telah sekian lama tidak bertemu kerana kesibukan dengan tugas masing-masing.Kadang-kadang kerana kesibukan kita terlupa akan kemesraan dan keakraban yang terjalin semasa kita berada di sekolah rendah.Rindu akan kemesraan terubat ketika pertemuan di sesuatu majlis.Begitulah yang terjadi pada saya.Pertemuan di rumah ini mengimbau nostalgia ketika kecil.
Kadang-kadang semasa hari raya yang boleh dianggap sebagai satu masa untuk kita bertemu tidak dapat kita lakukan kerana masing-masing membawa haluan sendiri.Apabila dijanjikan untuk bertemu ada saja halangan yang menyebabkan petemuan tidak dapat dibuat.Sepupu saya ,Pizah yang telah sekian lama tidak bertemu begitu ceria bertemu dengan saya.Masing-masing kini mempunyai dua orang cahaya mata.Walaupun sepupu saya tinggal di Melaka, tetapi kekangan masa menyebabkan kami jarang bertemu.Pertemuan ini amat bermakna bagi kami..............Gelak ketawa mengimbau kenangan lama yang penuh dengan cerita-cerita menarik yang hanya kami sahaja tahu.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails