Monday, November 16, 2009

LEWATNYA MAMA..........

"Ma,kat mana ni?"panggilan telefon dari anak sulung.
"Ma, masih di sekolah.Ada kerja yang perlu ma bereskan."
"Kenapa?Ada masalah ke?"tanya saya untuk mendapatkan kepastian.
"Tak.Lambatnya mama balik."
"em.....em ada kerja yang perlu disiapkan."
"O.k nanti mama balik juga,kan."
Itulah perbualan antara saya dan anak sulung.Sudah dua hari balik lewat.Hari Isnin balik pukul 5.45 petang dan hari ini balik jam 6.15 petang.
Yang penting SKPM telah disiapkan.Sepatutnya boss perlu isikan semua maklumat tersebut tetapi sebaliknya.Terpaksalah syok sendiri.Begitu juga beberapa surat edaran untuk parents yang perlu dikeluarkan khususnya pemberitahuan pembelian peralatan tulis for next year.
Nak tunggu boss semak dan sain.After that,print and distribute to all students.So kerja-kerja tersebut telah dibereskan .Senang sedikit hati.Kalau tidak semuanya hendak difikirkan.Wajah pun nampak tak ceria.Dahlah demam, tak berseri pula.Hubby pun complain juga kalau wajah nampak tak ceria.
Anak lelaki saya selamba aja kalau saya balik lewat.Bukan apa, senang dia nak main bola dalam hujan.Tiada siapa yang menegahnya untuk bermain ketika itu.
Itulah pengorbanan kita apabila kerja perlu dibereskan.Masa bersama keluarga juga berkurangan.Kasihan anak-anak.Tapi biasanya saya tidak selalu seperti itu.Minggu ini, mungkin balik lewat.Banyak yang perlu dibereskan.
Apatlah lagi mengenangkan anak yang bakal menduduki SPM Rabu ini.Mama sentiasa mendoakan anak mama berjaya dalam pelajaran.

Pena Kasih:Lewat mama, mama sentiasa mengambil tahu hal anak-anak mama.Kasih mama pada kalian tidak berbelah bagi.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails