Thursday, November 18, 2010

SEHARI DI KAMPUNG DAN SERTING




Emmm.......meraikan hari raya Aidil Adha tidak sah kalau tidak berkunjung ke kampung.Semalam,kami sekeluarga ke kampung menemani emak mentua.Tiada sesiapa yang balik.

Kami hanya anak beranak dan membawa Hadif sekali .Biasalah,Mak Ngah tetap ada bersama anaknya.Kali ini,kami tidak lama di kampung dan balik awal .'Miss comunication',Mak Uteh sekeluarga pula berada di Batu Anam dan kami berselisih jalan dan tidak perasan akan kereta Pak Uteh.




Kemudian,kami balik dan Adah menelefon meminta kami ke Serting.So, kami ke sana atas permintaan emak.Hendak berjumpa Adah dan seterusnya meraikan hari jadi Zizi.Sempat juga kami singgah di Bahau membelikan hadiah untuk Zizi.




Seronok beraya di Serting.Sempat juga ibu memasak rendang daging dan hubby mengambil kesempatan dan peluang menolong ibu masak menggunakan dapur kayu.Kami pula sempat berposing di celah-celah pokok yang ditanam oleh ayah Along.Adif pula tidak ketinggalan meminta kami mengambil gambarnya.'Nak gambar',itulah kata-kata Hadif.Paling manja dengan Along dan sentiasa hendak bersama Along dan Abang Ngah.

Selepas Maghrib,kami bertolak pulang ke Segamat.Letih tapi seronok.

PENA KASIH:First time, beraya di tempat orang.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails