Friday, November 27, 2009

PERTEMUAN




Sejak awal lagi Kak Noi yang merupakan sepupu saya mengingatkan saya untuk datang ke rumahnya malam ini.Majlis kenduri tahlil dan juga merupakan giliran Mak Long untuk mengadakan majlis tersebut.Tidak ramai yang datang kerana raya pertama Aidil Adha lebih-lebih lagi hujan turun ketika majlis berjalan.

Saya hanya pergi bersama dengan emak dan ayah sahaja.Hubby tidak turut serta kerana anak lelaki saya tidak mahu pergi dan terpaksalah ayahnya mengalah untuk menemannya.So, hubby izinkan saya bersama dengan Along untuk hadir di majlis tersebut.

Ramai makcik yang saya temui.Masing-masing tidak mengenali saya lagi.Dulu lain sekarang lain.Dulu zaman anak dara lain tetapi apabila sudah berumahtangga lain pula.Biasalahkan.Yang kurus menjadi gemuk, yang gemuk menjadi kurus.Nostalgia lama berputar kembali.Teringat zaman-zaman dahulu yang masa banyak dihabiskan di Kemelah.Teman-teman sepermainan tidak kira lelaki dan perempuan masih saya ingati lagi.Wajah-wajah mereka masih dalam bayangan saya.Cuma kalau berjumpa,seperti tidak percaya terutama apabila menyentuh tentang saiz badan.Masing-masing tersenyum mengenangkan nostalgia itu.

Kami, apabila berjumpa terutama sepupu saya Kak Noi memang tidak kering gusi.Ada sahaja cerita lama yang kami keluarkan.Mulalah ketawa tidak berhenti-henti.Terlalu banyak kenangan manis di Kemelah.Mandi di sungai dan bermain pondok-pondok.Semuanya indah belaka.

Pena Kasih:Dulu lain sekarang lain...............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails