Sunday, November 21, 2010

TUMPUAN

Dua hari berada di JB.Di rumah Kak Long.Menemani husband yang mempunyai urusan di sana.Pelbagai cerita dikongsi bersama.Sambil itu sempat juga belajar masak dengan kak Long yang sememangnya begitu pandai memasak dan juga masakannya begitu sedap.

Kami tidak ke mana-mana dan ingatkan hendak shopping di JB tapi husband keletihan.Niat itu dipendamkan sahaja.Namun, dalam perjalanan pulang, kami sempat singgah di KipMart yang merupakan destinasi yang tidak pernah tidak kami kunjungi jika ke sana.Kami membeli pelbagai jenis ikan, sotong ,udang dan sayur-sayuran.Murah dan segar.

Peluang saya untuk memberikan tumpuan kepada apa yang saya belajar selama ini.Habis juga satu buku saya baca dan meneliti dan memahami apa yang terkandung dalam buku yang bakal dicurahkan pada 24 hb ini.Bukan senang untuk mengingati kesemuanya.Perlu baca berulang kali.Maklumlah bila usia meningkat daya ingatan kurang sedikit.Namun, saya tetap akan meneruskan perjuangan ini.InsyaAllah.

Saya tidak mengambil masa yang begitu lama untuk mentelaah apa yang dipelajari sebaliknya setiap dua jam saya akan berhenti dan berehat sebentar.Lepas itu sambung semula.Ragam orang tua apabila membaca apatah lagi dengan komitmen yang begitu banyak .Thanks to hubby kerana memberi dorongan dan sokongan sepanjang saya belajar dan sentiasa mengingatkan saya untuk study.Apa-apa pun orang hendak kata, kami tetap seperti biasa.
Kami tetap dengan dunia kami.

PENA KASIH:Tidak mudah untuk memberikan tumpuan sepenuhnya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails