Wednesday, November 24, 2010

SAHABAT


Sesungguhnya mempunyai sahabat yang ramai amat baik andaikata kita memahami erti persahabatan yang sebenarnya.Tidak rugi mempunyai sahabat yang ramai andaikata kita menjadikan sahabat itu sebagai teman untuk bertukar-tukar fikiran dan pandangan.Namun,kita perlu tahu membezakan batas-batas persahabatan.

Dengan adanya fb, kita dapat mencari sahabat-sahabat yang suatu ketika dahulu ada bersama kita.Tetapi setelah membawa haluan masing-masing, persahabatan itu tinggal begitu sahaja.Sukar untuk dijejaki tetapi bersyukur kerana fb dapat menemukan kita dengan rakan-rakan walaupun tidak sepenuhnya.

Mungkin juga kita bakal kehilangan seorang sahabat kerana kita gagal mengawal dan menjaga perasaan sahabat.Tanpa disedari kita tidak mampu untuk mengawal tutur bicara,kita gagal mengawal perasaan kerana kita terlalu emosi malah adakalanya setiap perkataan yang kita tulis disalah ertikan.

Lantas, apabila berbicara tentang sahabat,banyak yang perlu kita fahami dan memerlukan pengertian yang mendalam.Adakalanya kita terpaksa akur kehendak sahabat demi menjaga hati dan perasaan mereka malah ada kalanya kita beralah semata-mata untuk menjaga hati mereka.Itulah erti sebuah persahabatan.

PENA KASIH:Banyak belajar dari erti sebuah persahabatan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails