Tuesday, November 23, 2010

SENDIRIAN


Hari ini saya sendirian di rumah.Tiada gangguan.Kedua-dua anak mengikuti emak dan ayah ke Johor Bahru.Hubby ke tempat kerja.Seusai mengemas dan memastikan kawasan dalam rumah bersih dan sudah dimop,saya meneruskan misi saya dengan membaca buku.Pagi lagi husband call,menyuruh saya membaca buku.............Buat ulangkaji..kerana hari ini hubby tidak meminta saya memasak.Tinggal berdua sahaja.Hanya meminta saya membuat ulangkaji.Kena akur....permintaan sifu saya.

Berulang kali membaca........susah juga untuk meningatkan apa yang dibaca.Hanya perlu baca 4 tajuk sahaja dan apa yang perlu dibaca sudah dimaklumkan.Apa lagi ya.......dapat lect.yang baik seperti ini.InsyaAllah,saya akan cuba buat yang terbaik.

Bila saya study,semuanya perlu senyap.Tiada sebarang suara radio mahupun TV.Mereka memang sudah tahu cara saya.Hari bersama TV ditutup sementara waktu.Jika tidak mereka akan beralih ke bilik pertama atau berada di ruang dapur yang kami sediakan untuk mereka melepak.

Saya sendirian di bilik sambil mentelaah apa yang patut.Membuat nota dan kemudian membaca berulang kali.

PENA KASIH: Cuba sedaya upaya.........

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails