Sunday, November 14, 2010

PERCUBAAN


Emmmmmmm.......sedapnya.Itulah perkataan pertama yang keluar dari mulut Dila setelah merasai masakan puding saya.Senang aja buatnya........dan buat pertama kalinya saya mencuba resepi tersebut.Ringkas,mudah dan menjimatkan masa.

Bila sudah berkawan di sekolah dan masing-masing membawa resepi baru dan mencubanya.Hasilnya dibawa ke sekolah untuk dikongsi bersama.Puding biskut yang diajar oleh Kak Timah cara membuatnya dicuba oleh saya.Buat kali pertamanya percubaan itu berjaya dan saya berikan kepada emak dan adik untuk merasainya.

Puding Biskut

1.20 keping biskut cream creamer
2. 1 tin susu cair
3. 1 tin air kosong
4.4 biji telur
5.sedikit esen vanila
6. 1 cawan gula atau boleh dikurangkan.

* semua bahan diblenderkan dan kemudian dituangkan ke dalam acuan untuk dikukus selama 1/2 jam.

Hubby yang pada mulanya tidak menggemari teruja untuk merasainya.Sedap katanya.Percubaan baru dan kini saya ingin buat jeli kelapa muda.My hubby favourite.

PENA KASIH:Suka mencuba sesuatu yang baru.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails