Friday, November 26, 2010

GANGGUAN


Hari ini dan setelah beberapa hari bercuti, saya mengambil keputusan untuk menelefon sekolah bertanyakan beberapa perkara khususnya yang berhubungkait dengan bidang tugas saya.Terutama surat-surat yang perlu dijawab dan diambil tindakan dengan segera.Rupa-rupanya ada surat yang perlu dijawab dan dihantar kepada pihak tertentu.

Mereka tidak mahu mengganggu saya yang kini sedang bercuti untuk menghadapi peperiksaan.Ketawa kecil saya apabila mendengar my PAP bercakap seperti itu.Semuanya akan dimaklumkan pada minggu hadapan yang merupakan minggu bertugas saya.InsyaAllah, saya akan usahakan untuk menyelesaikannya.

Petang ini sahaja beberapa panggilan diterima ingin meminta pandangan dan tindakan yang perlu diambil.Thanks to my staff yang begitu prihatin dengan bidang tugas masing-masing.

Banyak kerja sebenarnya yang perlu diselesaikan khususnya untuk tahun hadapan.Masih terbayang akan kesibukkan saya seperti tahun lepas untuk menyelesaikan jadual waktu dan takwim serta perancangan jangka panjang dan jangka pendek terutama berkaitan dengan bidang kurikulum.

Yang pastinya, saya akan cuba buat yang terbaik untuk kepuasan diri sendiri dan rakan-rakan sekerja.Namun ,untuk saya memuaskan hati semua pihak bukanlah sesuatu yang mudah.Banyak kriteria yang perlu diambil kira dalam menyelesaikan sesuatu masalah.Bukan senang apabila kita berada dalam barisan pengurusan dan pentadbiran sekolah.

PENA KASIH:Tidak suka diganggu dengan perkara yang remeh-temeh.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails