Friday, November 19, 2010

2 TEMPAT



2nd place -Pumpkin House



Suasana di Juara Ikan Bakar
Jamuan perpisahan untuk Pn Desirani telah diadakan pada pukul 8.00 malam bertempat di Juara Ikan Bakar Segamat.Sesuatu yang tidak pernah berlaku ialah kami menggunakan dua tempat yang berlainan untuk majlis yang sama.Namun yang pastinya apa yang dijanjikan tidak seperti yang diharapkan.

Makanannya sedap tapi disebabkan ketidak selesaan, kami telah mengambil keputusan untuk pergi ke Pumpkin House.DI sinilah upacara berucap dan penyampaian hadiah sebagai kenang-kenangan dijalankan.Makan di Juara dan kemudian beralih ke Pumpkin House.Memerlukan privasi sedikit untuk upacara berucap.

Malam yang cukup indah ini, disulami dengan perasaan sayu,sedih untuk meninggalkan rakan-rakan seperjuangan.Hampir tujuh tahun bersama dengan kami,sudah tentu banyak nostalgia indah ,suka duka bermain di fikiran.Tatkala ucapan disampaikan, tanpa disedari linangan air mata mengalir di celah-celah kelopak mata.Sungguh syahdu sekali.

Banyak tersimpul kenangan bersama.Bila diputarkan kembali, itulah roda-roda kehidupan.Mengikuti suami yang berpindah ke Setiawan Perak atas tugas hakiki.Semoga Pn Desi menjadikan kenangan di SKCC amat menarik sekali.Cara pengajaran yang menarik menyebabkan anak-anak murid terasa akan kehilangannya.Apatah kami sebagai rakan sekerja .Sudah tentu terasa akan kehilangannya.

PENA KASIH: Teringat sewaktu berkhidmat di Jengka 4.Meninggalkan rakan-rakan dan penduduk di situ.Mereka begitu prihatin sekali.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails