Wednesday, November 24, 2010

LAPTOP


Mungkin ia satu keperluan pada masa ini.Mudah untuk dibawa dan harganya tidak terlalu mahal dan boleh dibeli tidak kira sesiapa. apabila diperlukan ia sudah menjadi satu desakan untuk memilikinya.

Baru-baru ini, anak lelaki terlalu beria-ia untuk memiliki laptop.Bukannya kami tidak mahu membelikannya.Tapi disebabkan kami sendiri sudah memiliki tiga laptop dan satu pc sudah cukup untk digunakan oleh kami.Saya sendiri yang mempunyai dua buah laptop yang semuanya digunakan secara peribadi untuk tugasan sekolah saya dan sememangnya dibeli khas untuk kerja-kerja pentadbiran saya.Telah dua tahun saya memilikinya dan alhamdulillah setakat ini tidak menjadi masalah.Akhirnya,saya memberikan satu laptop milik peribadi saya kepada anak lelaki yang begitu teruja untuk memiliki sebagaimana alongnya perolehi.Untuk mendapatkannya, perlu dileteri juga agar dia tidak terlalu leka dengan dunia komputernya.Untuk mengguna laptop ayahnya, sudah tentu tidak diberi oleh ayahnya kerana banyak maklumat berkaitan dengan kerja ada tersimpan di situ.Hendak-hendak tidak hendak dilepaskan satu laptop untuknya.Dunia IT banyak mengubah segala-galanya.Kini PC tidak menjadi pilihan anak-anak sekarang sebaliknya ingin memiliki laptop yang dianggap begitu senang dan mudah di bawa ke mana-mana.

Waktu cuti ini, sahaja saya memberikan peluang kepadanya untuk menggunakan laptop tersebut.Selepas ini, semuanya akan dicontrol agar dia tida terlalu khusyuk dengan program yang ada didalamnya.

PENA KASIH:Ianya satu keperluan...........

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails