Monday, November 22, 2010

TERKEJUT


Tanpa disedari saya terlena sewaktu membaca.Keletihan di siang hari.Mengemas rumah dan melayan tetamu yang hadir.Tapi seronok kerana dapat berkenalan dengan mereka.Buku yang berada di sisi saya hanya memerhati sahaja tuannya yang telah lena dibuai mimpi .Tapi alhamdulillah dua bab lebih telah saya baca.Mudah-mudahan Allah permudahkan saya untuk menjawab soalan-soalan yang bakal saya tempuhi nanti.Gementar sebagaimana calon SPM yang akan menduduki peperiksaan pada hari Selasa nanti.Mudah-mudahan Allah juga mempermudahkan mereka untuk menjawab.Tiada jalan pintas untuk berjaya andaikata tidak disulami dengan usaha dan berdoa kepada Allah.

Tatkala saya dibuai mimpi, tiba-tiba dikejutkan dengan suara menyebut 'lipan'.Anak lelaki yang sedang leka dengan laptopnya menjerit kerana terlihat lipan sedang menjalar berhampiran dengannya.Terkejut lalu terus terjaga.Hilang sekejap mengantuk saya kerana terperanjat disebabkan seekor lipan.Entah dari mana datangnya lipan tersebut masih menimbulkan persoalan kepada kami.

Lantas hubby terus mengetuk lipan tersebut sehingga mati.Bisa gigitan lipan sangat berbahaya.Baru-baru ini, saudara saya ada juga terkena gigitan lipan dan dibiarkan sehingga pagi.Namun,akhirnya dia terpaksa dibawa ke hospital kerana tidak tahan dengan bisanya itu.Tapi, saya bersyukur kerana masih dapat mengelak daripada terkena gigitan tersebut kerana cepat disedari.

PENA KASIH :Pernah terkena gigitan lipan kecil tapi teramat bisa.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails