Thursday, July 14, 2011

USAHA

Kejayaan bukan begitu mudah untuk dicapai andaikata tiada usaha dan komitmen daripada pelbagai pihak.Pelbagai usaha dilakukan untuk membantu anak murid sekolah ini khususnya murid Tahun 6.Mereka sering diberi motivasi di saat-saat untuk menghadapi peperiksaan sebenar pada bulan September.

Dari minggu lepas lagi, saya telah bertemu dengan mereka.Membentangkan pencapaian ujian yang telah dilalui dan diselitkan sedikit motivasi kepada mereka.Saya tahu di wajah mereka ada rasa takut, gentar dan sebagainya.Tapi apabila persiapan rapi telah ada pada diri mereka, tidak perlu gentar untuk menghadapi hari-hari seterusnya.

Pelbagai usaha untuk memastikan ada peningkatan setiap kali ujian/gerak gempur diijalankan bagi setiap mata pelajaran.Melihat kesungguhan guru-guru sekolah ini dalam melaksanakan tanggungjawab mereka.Setiap masa digunakan dengan sebaiknya.Membuat analisis setiap kali ujian-ujian dijalankan.

Minggu hadapan diadakan pra-percubaan UPSR dan kami telah menggunakan soalan-soalan dari negeri lain untuk dikongsi bersama dengan pelajar-pelajar kami.Mudah-mudahan mereka buat yang terbaik untuk diri sendiri.Thanks to Wan Ekin kerana telah berusaha mencari soalan-soalan dari negeri lain.

Minggu ini,anak didik sekolah kami telah diberi peluang untuk mengikuti seminar kecemerlangan UPSR bagi mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Matematik.Hari ini, saya sendiri telah menghantar pelajar ke sekolah STAR .Good luck anak didik kami.

Atas inisiatif guru-guru tahun 6, mereka telah mengadakan program untuk tahun 6 pada bulan Ogos nanti mengikut subjek masing-masing.Mudah-mudahan usaha guru-guru mendapat komitmen yang baik daripada parents terutama bagi memastikan kehadiran mereka dalam program tersebut.

InsyaAllah, minggu hadapan juga kami akan bertemu dengan parents yang anak-anaknya terpilih sebagai pelajar 'perfect score A' dan 'pelajar galus'.Sekurang-kurangnya kami bertemu untuk membincang berkaitan dengan akademik anak masing-masing.Semuanya untuk anak didik.

Setiap program yang telah dirancang ini telah diambil tindakan oleh saya bersama GPK HEM.

PENA KASIH:Mendokan kejayaan anak didik....terima kasih guru-guru tahun 6.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails