Monday, July 18, 2011

TERHARU

Ketika sedang membuat 'power-point' untuk dibentangkan pada hari Rabu dan khamis ini sempena perjumpaan ibu bapa murid-murid 'perfect score A , murid berpotensi dan murid galus,deringan telefon berbunyi.Rupa-rupanya Pak Lah dari Kg Sentosa menelefon untuk bertanya khabar.

Lama juga Pak Lah berbicara melalui corong telefon tapi setiap kali disebut nama Aruah isterinya, tanpa disedari air mata mengalir deras.Sedih teramat sangat.Masih teringatkan kata-kata Aruah kepada saya setiap kali saya berbual-bual melalui telefon.Al-Fatihah untuk Kak Marni.Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Saya lebih banyak mendengar Pak Lah bercerita dan meluahkan perasaannya.Saya tahu dia kesunyiaan dan kini hanya tinggal bersama anak perempuan keduanya.Dia selalu membawa Amirah dan adik-adiknya ke Beserah Kuantan.Begitulah ikatan perkenalan kami semasa kami berada di Maran, Pahang.Sehingga kini, kami sering berutus berita.

Ramai juga kawan-kawannya tidak mengetahui akan pemergiaan isterinya.Bila saya memaklumkan mereka terperanjat......Semuanya berlaku begitu pantas sekali.

PENA KASIH: Semoga Pak Lah sekeluarga tabah menghadapinya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails