Wednesday, July 20, 2011

MACAM-MACAM........


Sempat berposing sebelum bergerak ke Melaka.....


Walaupun dalam kesibukan , saya dan hubby sempat lagi ke Melaka.Kami sekadar berjalan-jalan dan mencari buku yang menjadi teman kami sebelum tidur.Bersama dengan Dila , kami meneruskan misi perjalannan kami lebih kurang jam 3.00 petang dan sampai di rumah jam 10.30 malam.InsyaAllah,kami akan ke sana lagi pada hari Jumaat ini.Janji buku yang diidamkan selama ini dapat dibeli.



Hari ini juga diadakan program bersama ibu bapa murid-murid Perfect Score A dan murid berpotensi.Ia merupakan salah satu program kecemerlangan Akademik.Tinggal lagi sebulan lebih sahaja murid-murid Tahun 6 hendak menduduki UPSR.Adakah mereka sudah bersedia atau sebaliknya?So, saya telah mengaturkan perjumpaan tersebut lehih kurang jam 12.20 tengah hari.Power-point telah siap saya sediakan tapi disebabkan kekangan masa, maka program pembentangan tersebut tidak dijalankan sebalik dalam kumpulan yang kecil,saya bahagi-bahagikan kepada 4 kumpulan.Ibu bapa akan terus berjumpa dengan guru dan membentangkan keputusan yang diperolehi oleh anak masing-masing.Rata-rata menunjukkan peningkatan yang baik dan kami berharap agar usaha mereka menghasilkan sesuatu untuk diri mereka sendiri.

Hari ini,saya memulakan pembelajaran dan pengajaran dengan aktiviti soal jawab.Mereka begitu 'excited' menjawab soalan saya.Masing-masing menunjukkan respon yang baik.Apabila sampai aktiviti menulis, saya meminta ketua kelas mengedarkan lembaran kerja kepada rakan-rakan mereka.Setelah diberi penerangan apa yang perlu dibuat , saya berjalan dari satu tempat ke satu tempat sambil membimbing murid yang lemah untuk menjawab soalan seperti yang tertera arahannya.Saya berhenti seketika di suatu tempat dan melihat seorang murid saya menggunakan kamus sebagai teman rujukannya.Dari 29 orang murid yang terdapat di kelas, hanya seorang murid sahaja mengeluarkan kamus untuk melihat setiap perkataan yang kurang difahami.Yang lain ada memiliki kamus tapi mereka tidak mengeluarkannya sekiranya tidak diarahkan.Kemudian, mereka hanya hendakkan jawapan sahaja.Kali ini, saya memuji pelajar tersebut kerana berusaha untuk mendapatkan maksud perkataan yang tidak diketahui dan menjadikan 'kamus' sebagai temannya.

Program coaching and mentoring dilaksanakan pada pagi ini bersama-sama dengan guru besar dan PT baru yang hadir untuk bertugas di SKCC.Selamat datang ke SKCC.Semoga dapat menjalankan tugas seperti yang telah ditetapkan dan juga dapat melaksanakan tanggungjawab dengan baik demi kebaikan semua pihak.Dengan kehadiran PT baru ini juga dapat melicinkan lagi tugas-tugas pentadbiran khususnya di bahagian perkhidmatan dan kewangan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails