Wednesday, December 30, 2009

TETAMU


Jam 6.oo petang bersama hubby melawat dusun durian yang telah dipajakkan kepada orang lain.Kami tidak mempunyai masa untuk menjaga dusun tersebut.Pajakan yang begitu murah dan cuma yang kami harapkan ialah mereka membersihkan kawasan dusun tersebut.
So, petang tadi kami merayau-rayau ke kawasan tersebut.Berpuas hati dengan apa yang dilihat.Kawasan yang selama ini dipenuhi dengan pokok-pokok kecil semuanya telah dibersihkan.Seronok melihat kawasan dusun yang bersih seperti apa yang telah kami janjikan kepada si pemajak.
Saya hanya tinggalkan sebatang sahaja pokok durian yang dikira agak lebat buahnya untuk diberikan kepada saudara mara.Lebih kurang pukul 6.30 petang, anak lelaki memaklumkan bahawa ada orang datang ke rumah kami.Mak Uteh dan keluarganya bersama dengan mentua telah datang ke rumah saya.Kelam kabut dibuatnya lantas saya mempersilakan mereka masuk ke rumah.
Saya tinggalkan mereka di ruang tamu bersama hubby dan saya meneruskan operasi memasak di dapur dengan bantuan my son.Syukur, my son begitu bersedia untuk membantu saya kerana dilihatkan banyak perkara yang perlu saya bereskan.Sambil itu melayan keletah anak saudara,Hafiz.
"Uda, dah lama abang tak datang rumah Uda.Ya lah.....hari ini baru abang dapat datang rumah Uda,"katanya."Abangkan sibuk, mana sempat nak datang rumah Uda,"kata saya.
"Ayah abang tak ada sini.Ayah ke Kuala Lumpur.Abang tak boleh datang kerana ayah tak ada."
Akhirnya,apabila semuanya telah siap mereka menjamu selera.

Pena Kasih:Suka tengok mereka makan.Berselera sekali.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails