Saturday, October 31, 2009

CINCIN


Beberapa bentuk cincin saya hilang sewaktu menghadiri kursus di PD. Cincin kesayangan pemberian suami sempena hari jadi saya .Begitu sedih sekali.Ketika itu,saya tidak menyedari yang cincin-cincin itu tertinggal di atas meja solek setelah saya menanggalkannya di jejari saya sewaktu hendak mandi.
Semasa mendengar ceramah,saya rasa resah seperti ada sesuatu yang tidak kena.Keresahan itu terjawab apabila saya lihat di jari saya tidak ada sebentuk cincin yang dipakai.Hati bertambah resah seperti ada sesuatu yang menjadi kesayangan saya akan hilang.Saya minta keizinan daripada pegawai untuk ke bilik sebentar untuk melihat cincin.Akhirnya terjawab cincin-cincin itu sememangnya telah diambil oleh seseorang.Saya lihat katil dan peralatan solek saya seperti telah dikemaskan.
Saya bergegas menelefon pihak hotel menyatakan hal yang sebenarnya.Pengemas bilik dipanggil dan mereka tidak mengaku.Berlinang air mata saya kerana barangan milik kesayangan saya hilang.Saya tidak maklumkan kepada suami kerana takut ketika itu.Namun rasa bersalah.Akhirnya saya memberitahu.Jawapannya senang sahaja.Hendak buat macam mana.Dah nak hilang.Namun saya kecewa dengan dua orang pengemas bilik seperti acuh tak acuh sahaja dengan jawapan yang diberi.Seolah-olah dia tidak menyentuh pun barangan yang terdapat di meja solek.Yang ditinggalkan hanyalah sebentuk cincin sahaja.Yang lain semuanya diambil.Sejak itu, saya lebih berhati-hati lagi sewaktu menginap di hotel.Suami selalu mengingatkan saya menjaga barangan yang berharga .
Bukan saya sahaja yang kehilangan barang tetapi setiap kali kursus yang diadakan di hotel tersebut ada sahaja barangan peserta kursus hilang.Malah pakaian-pakaian peserta juga turut hilang apatlah lagi laptop.

Pena Kasih: Sehingga kini rasa bersalah tetap ada seolah-olah tidak menghargai pemberian suami walaupun suami seperti tidak kisah sahaja.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails