Wednesday, December 9, 2009

RM7000.00


Tahniah kerana anda telah terpilih memenangi wang tunai sebanyak RM7000.00.Anda pengguna bertuah kerana Pejabat Celcom Kuala Lumpur telah memilih puan sempena ulangtahun yang ke 31 Celcom.Saya Mohd Rashid Sulaiman,pegawai esketuif syarikat Celcom.
Puan diminta untuk memaklumkan no akaun puan kepada pihak kami kerana kami akan memasukkan sejumlah wang tersebut ke dalam akaun puan petang ini.
Saya menerima panggilan yang terpapar di skrin perkataan 'private number'.Ketika kereta dipandu oleh suami untuk menuju ke JPN.Saya hayati setiap butir patah perkataan yang diucapkan oleh sipemanggil.Loghatnya seperti orang Indon dan tidak semudah itu untuk saya mempercayai beliau.Saya membalas balik dengan meminta beliau menyatakan nombor telefon Celcom Kuala Lumpur dan saya sendiri ingin bercakap dengan pihak atasan.Akhirnya, En Mohd Rashid memaklumkan yang dia akan SMSkan nombor tersebut dan sehingga petang tiada sebarang berita daripada beliau.Ternyata itu adalah panggilan palsu yang cuba untuk memperdayakan pengguna telefon bimbit.Acapkali juga saya menerima panggilan tersebut meminta nombor akaun tetapi kerap kali apabila saya minta nombor sebenar, mereka gagal untuk memberitahu.Saya tidak teruja langsung dan tidak terlintas difikiran ini tentang wang RM7000.00 kalau jalannya bukan cara yang betul.

Pena Kasih:Lebih berhati-hati lain kali.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails