Monday, December 14, 2009

BOLA SEPAK


Permainan bola sepak antara Malaysia dengan Laos pada malam ini yang berakhir dimenangi oleh Malaysia 3-1.Memang sudah lama saya tidak menonton perlawanan bola sepak tapi malam ini bersama-sama dengan hubby dan anak lelaki, saya duduk di hadapan televisyen untuk menyaksikan perlawanan tersebut.Teruja juga untuk melihat aksi pemain negara kita.
Kalau dahulu dan semasa remaja, pelawanan bola sepak yang disertai oleh negara kita memang saya tonton walau sesibuk mana sekalipun.Pemain-pemain seperti Mokhtar Dahari,Soh Chin Aun,Santokh Sing, R.Arumuggam merupakan pemain bola sepak yang menjadi idola saya.Seronok melihat kesungguhan mereka bermain menentang pasukan lawan.Sekarang,Malaysia melahirkan pemain-pemain muda yang memang tidak saya kenali seperti pemain-pemain dahulu.Tidak terlalu mengikuti perkembangan sukan negara kita.Tapi,malam ini saya menemani anak lelaki menyaksikan pelawanan tersebut.Seronok juga .

Pena Kasih:Semangat juang pemain negara kita dikagumi walaupun terdapat beberapa kelemahan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails