Wednesday, December 16, 2009

SAMPUL SURAT


Sampul surat yang pelbagai warna, corak yang menarik malah wangi sekali apabila dicium.Kalau dahulu,zaman remaja, bertunang mesti mencari sampul yang wangi dan menarik untuk dihantar kepada rakan-rakan mahupun orang yang tersayang.
Hari ini, sampul surat menjadi perbicaraan saya kerana terpandang perkataan 4U2C semasa menonton rancangan Jangan Lupa Lirik.Mengapa?Sudah tentu ada yang tersirat daripada perkataan 4u2c itu.
Koleksi sampul-sampul surat masih lagi tersimpan rapi di dalam sebuah beg.Koleksi surat-surat dari yang tersayang masih saya simpan.Bayangkan berapa tahun sudah surat-surat itu begitu rapi dan kemas tersusun di dalam sebuah beg.
Perkataan 4u2c, Dedicated 2,Khas buat yang tersayang,Untukmu dan pelbagai lagi perkataan-perkataan yang ditulis di luar sampul surat yang ditujukan khas untuk orang yang tersayang.Kini,saya lihat sampul surat bukannya menjadi sesuatu yang menarik kepada remaja hari ini kerana mereka jarang sekali berutus surat malah dengan zaman yang serba moden, perantaraan mereka adalah melalui HP dan internet.Kalau adapun, mungkin kad-kad hari jadi dilayangkan buat orang yang mereka sayangi sahaja.
Betapa bertuahnya kita pada zaman dahulu.Kalau dahulu public phone dan telefon rumah menjadi perantaraan terdekat kita dan juga surat-surat tapi kini berbeza.Mereka tidak memerlukan itu semua.Nak tengok orang tersayang, cukup melalui HP.Begitu canggihnya mereka pada zaman ini.

Pena Kasih: Khas untukmu yang tersayang...............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails