Thursday, December 31, 2009

SEMUANYA SIBUK......




Semuanya sibuk.Masing-masing sibuk melayan pelanggan.Mesra pelanggan.Hari untuk pembelian peralatan tulis untuk anak-anak mereka yang akan memulakan sesi persekolahan pada tahun 2010 pada Isnin depan.
Hari ini, sekolah saya mengadakan jualan peralatan tulis sehingga hari esok.Guru kelaslah yang paling sibuk untuk melayan pelanggan kami.Waktu rehat berlalu begitu sahaja.Menahan kelaparan sebaliknya masa digunakan untuk melayan ibu bapa.Boleh dikatakan ramai juga ibu bapa yang hadir ke sekolah untuk memastikan keperluan anak pada hari pertama telah tersedia dan anak mereka juga bersedia untuk proses pembelajaran setelah sekian lama bercuti.
Hari pertama persekolahan tiada lagi proses penjualan buku sebaliknya kami terus kepada proses pengajaran dan pembelajaran.
kelihatan juga beberapa orang pekerja membantu guru-guru mengemas kelas.Memastikan suasana kelas ceria seceria menyambut kehadiran tahun 2010 dengan azam yang baru.
Kami juga tidak lepas dengan kesibukkan.Ada sahaja perkara yang perlu dikemas kini.Memastikan agar hari pertama proses pengajaran berjalan, pihak sekolah telah menyediakan jadual waktu untuk semua murid dan diagihkan semasa mereka membeli peralatan tulis.
Yang hendak bertukar sekolah juga sibuk.Di saat-saat menjelang untuk bersekolah, barulah ibu bapa sibuk untuk mengambil surat pertukaran.Kasihan anak.......................

Pena Kasih:Semuanya sentiasa sibuk...............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails