Tuesday, December 15, 2009

RASA BERTANGGUNGJAWAB

Ingatkan hari ini hendak rileks sahaja di rumah.Namun, saya ni jenis yang tidak tahu duduk diam,lalu mengambil keputusan ke sekolah pada waktu petang.Banyak juga kerja yang dapat saya selesaikan dan semua jadual waktu untuk diagihkan kepada semua murid sebelum naik sekolah telah saya fotostat untuk diagihkan kepada mereka sewaktu pembelian peralatan tulis pada 31 dan 1 Januari 2010.
Lega juga saya kerana semua dokumen yang perlu diserahkan kepada semua guru juga telah saya siapkan.Menantikan mesyuarat guru pada 23 haribulan ini.Mudah-mudahan Allah permudahkan urusan saya.Banyak juga maklumat yang perlu saya selesaikan untuk pihak atasan yang mana tidak dapat diselesaikan oleh HM.Allhamdulillah, semua permohonan saya untuk membeli fail putih untuk kegunaan panitia for next year juga telah diperolehi.Menanti untuk diagihkan kepada semua KP masing-masing.Sekarang saya cuba untuk mendapatkan maklumat tentang sistem fail yang sebetulnya bersesuaian denga ISO.Ada beberapa buah sekolah lagi yang belum diberi kesempatan mendengar taklimat tentang sistem fail termasuk sekolah saya.
Esok ke sekolah pula untuk memasukkan markah prestasi semua staf.Actually, saya tidak berapa faham bagaimana hendak memasukkan markah menggunakan perisian kalau hanya mendengar sahaja tanpa kita sendiri yang membuatnya.It's not easy apatah lagi saya yang masih baru belajar.Namun, jika dah tahu, insyaAllah, saya tidak menyusahkan orang.I will try to do it.Sebelum HM balik tadi, dia juga telah mengamanahkan saya untuk menyiapkan semua dokumen untuk dibawa semasa mesyuarat pengurusan awal tahun pada hari Khamis.Bukan senang juga hendak menjadi seorang pentadbir sebenarnya.Banyak pengorbanan perlu dilakukan.Kalau orang lain, boleh berjalan-jalan tapi kita lebih banyak masa di sekolah walaupun cuti.Memang kita boleh bercuti tapi banyak perkara yang perlu dibereskan dan ini menjadikan percutian itu tidak selesa.Cuma satu sahaja niat saya apa yang dilakukan adalah kerana amanah yang telah diberikan kepada kita untuk sesebuah organisasi.

Pena Kasih: Masih belum menikmati percutian sebenar.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails