Saturday, December 19, 2009

TAKZIAH

Yang pergi tetap pergi.Memang itu sudah tersurat.Allah mengetahui segalanya.Paparan nombor telefon pada hari semalam tidak saya hiraukan.Ketika itu,saya tiada di rumah.Lebih kurang pukul 12.30 malam, baru menjengok telefon dan terlihat begitu banyak nombor-nombor yang terpapar.Nak contact dah larut malam.Mungkin mengganggu ketentaram dan nyenyakan tidur yang begitu lena.
Masih tidak menghiraukan telefon yang sama memanggil sehinggalah jam 3.53 petang, my son memaklumkan Kak Yati from Medoi ada buat panggilan dan ingin bercakap dengan Ma.So, saya pun contact dan rupa-rupanya ingin memaklumkan yang bapanya sudah kembali kerahmatullah selepas subuh pada hari Jumaat.Hanya yang mampu saya ucapkan ialah takziah kerana berita itu diterima lewat petang.Semalam pun, beliau menelefon saya pada waktu petang.Dia tidak memaklum kepada kami kerana keadaan yang tidak tentu arah.Saya faham situasinya.Al-Fatihah untuk aruah bapanya.

Pena Kasih: Allah menyayangi hambaNya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails