Wednesday, September 28, 2011

MERIAH LAGI......


Pic yang diambil oleh Hapiz......


Hafiz.........sedapnya la Uda

Majlis penyampaian zakat kepada Majlis Agama Johor....

Kumpulan Marhaban Kg Balai Badang..


Selamat tinggal syawal........hari terakhir di bulan syawal tapi begitu rancak program sambutan Hari Raya diadakan.Di saat akhir, terlalu banyak undangan ke majlis hari terbuka sempena Hari Raya dan tahun ini saya kurang ke majlis tersebut.

Sudah dua hari berturut-turut my Mil menelefon dan mengingatkan kami akan majlis Sambutan Hari Raya gabungan Felcra Benang Air dan juga Sg Gatal(kalau tidak silap) yang diadakan di Kampung Balai Badang.Jauh perjalanan dan ini kali kedua kami ke sini.Pernah ke sini bersama-sama dengan Aruah ayah mentua yang ketika itu sakit dan beria-ia untuk ke situ.

Banyak perubahan ....kalau dahulu jalan merah kini jalan bertar.Apa lagi yang dimahukan.Kemudahan yang ada dan boleh dinikmati oleh semua orang.Perjalanan hampir 1 jam dari IOI kerana hubby memandu kereta secara bersantai sahaja.Namun, majlis belum bermula lagi.

Selepas menikmati juadah yang disediakan seperti nasi impit, sate, lemang dan pelbagai lagi makanan yang dijamukan kepada semua yang hadir,kami bergerak ke rumah atok.Di sini, kami dihidangkan dengan rebus keledek.....enak dan Hafiz tidak ketinggalan menikmati keledek rebus.

Lebih kurang pukul 6.00 ,kami meninggalkan Spang Loi dan bergerak ke IOI...After solat Maghrib baru kami bertolak pulang ke rumah.Walaupun penat, tapi puas hati dapat memenuhi hasrat dan impian emak untuk ke sana.

Hasrat untuk ke Dataran Segamat sempena sambutan Hari Raya peringkat Daerah Segamat kami lupakan kerana terlalu penat.Balik sahaja, saya terus merebus nasi impit untuk dibawa ke sekolah .....potluck.
PENA KASIH:Masih meriah walaupun di penghujung......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails