Monday, December 21, 2009

LEWATNYA TIDUR..........


"Ma, hari ni,apiz tidur jam 5.00 pagi,gara-gara cerita spiderman yang dibawa oleh Abang Ngah," kata Along yang baru balik dari rumah 101.
"Ma nak tau tak yang dia very excited nak tengok cerita tersebut dari satu cd ke satu cd."Yang jadi mangsa ialah kita yang terpaksa menemankan dia menonton TV.Jika tidak mulalah lagu tangisannya mendayu-dayu memecah kesunyian waktu malam.Hendak tak hendak terpaksalah menemankannya.
So, I told my hubby what happened to Apiz.Then my hubby kata dia akan ke 101 dan terpaksa mengambil semula CD yang dibawakan untuk mengelakkan Apiz tidur sehingga lewat malam yang sudah tentu tidak bersesuaian dengan usianya yang baru 3 tahun +.Besarnya pengaruh cerita tersebut kepada kanak-kanak seusia Apiz.
Malam tadi kami ke rumahnya kerana mak mentua hendak menjamu masakan karinya untuk hubby.My hubby memang minat dengan masakan kari yang begitu berbeza dengan saya.
Kami tidak lama ke sana kerana sememangnya kami keletihan tetapi mengenangkan emak mentua sudah menelefon dan meminta kami hadir terpaksa juga memenuhi permintaannya.

Pena Kasih:Curry is not my favourite food.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails