Thursday, December 24, 2009

DON'T BE SAD


Sebuah buku terjemahan Noraine Abu yang terlaris di Timur Tengah dan Indonesia kini menjadi bahan bacaan waktu senggang saya setelah diperkenalkan oleh hubby.Banyak info boleh diperolehi dan boleh dijadikan renungan kepada kita.Namun,buku tersebut belum habis dibaca.
Isi Kandungan yang begitu menarik dan begitu sesuai untuk kita baca.Hubby selalu meminta saya banyak membaca kerana banyak info baru yang boleh diperolehi hasil daripada bacaan.Memang betul apa yang dikatakan oleh hubby tapi biasalah buku-buku ilmiah biasanya kita pinggirkan.Kini, saya sudah mulai tertarik untuk mendalami buku tersebut.Antara isi kandungan yang saya suka ialah Hidup ini Bukan untuk Bersedih,Kesengsaraan itu Penuh Hikmah,Ilmu pengetahuan Dapat Membuat Bahagia,Memaafkan Kesalahan Teman(Namun, saya tertarik dengan satu slot di TV,kita renungkan kenapa orang sukar untuk menerima maaf kita, Mungkin ada sesuatu yang begitu menghiris perasaaannya hingga sukar untuk memaafkannya.Kak Long pun ada mendengar dan selalu mengajak hubby menonton rancangan Tanyalah Ustaz, Bersabarlaha, Kerana Sabar Menjadi Anda Terpuji dan banyak lagi Isi kandungan yang begitu menarik.
Rakan-rakan saya suka membaca blog hubby kerana banyak message bermaklumat diperolehi dan menyedarkan diri.Mereka mengatakan blog saya lebih kepada bersantai.He.....he biasalah.Suka-suka.Siapa yang terasa dengan penulisan, maaf ye.Tiada niat apa-apa.Mengingatkan suami,Jangan Mudah Tergoncang dengan Kritikan.Maknanya blog you ada silent followers.Sebenarnya blog suami berdasarkan pengalaman yang dialaminya sepanjang bernafas di muka bumi ini yang sedikit sebanyak memberikan sedikit maklumat kepada sesiapa yang menjengok sebentar,menyingkap cerita-cerita lama yang banyak pengajaran dan intipati yang boleh dijadikan tauladan dan kepada mereka yang rasa ada blogger yang terlalu syok sendiri yang suka menceritakan yang baik-baik sahaja.
InsyaAllah,dengan membaca buku Don't be Sad banyaklah maklumat yang boleh dijadikan renungan dan dikongsi bersama.

Seronok baca:Jangan Bersedih dengan Perilaku Manusia terhadapmu,tetapi Perhatikanlah Tingkah laku mereka terhadap Allah.

Pena Kasih:Jangan Bersedih:Anggaplah Celaan orang sebagai Angin Lalu.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails