Wednesday, December 23, 2009

MEMANDU..

Sudah lama saya tidak memandu kereta.Setiap hari ke sekolah, hubby akan hantar dan ambil lewat petang selepas kembalinya dari bekerja.Kadang-kadang sehingga 6.30 petang barulah hubby muncul.Semakin hari semakin malas untuk memandu.Seronok tengok hubby pandu dan saya duduk di sebelah melayannya bercakap.
Sometimes, hubby suruh juga pandu tapi pelbagai alasan yang saya beri dan akhirnya hubby tewas dan terpaksa memandu.Seronok jadi penumpang di sebelah,boleh tidur dan makan.Hubby selalu perli.Saya kata lagi untung yang memandu, dapat layanan manja.Makanan disuapkan dan kalau nak makan gula-gula,hanya buka mulut sahaja.
Adakalanya,hubby suruh bawa kereta ke sekolah tapi saya tetap dengan alasan minta dia hantar.Tewas akhirnya hubby dengan pujukan dan rayuan daripada seorang isteri.He..he...he.....
Sebenarnya, saya suka tengok gaya orang memandu.Terutama penunggang motosikal yang suka mencelah-celah disebalik kesibukan kereta.Jika perjalanan jauh, saya akan bantu juga hubby pandu tetapi dia tidak akan lena tidur jika saya memandu.Mulalah mulutnya bising melihat saya memandu dengan kelajuan yang tidak sepatutnya.So,senang aja,jika tak mahu lihat seperti itu, yang pandulah.Selalunya hubby akan tewas dan minta saya memberhentikan kenderaan dan mengambil alih memandu kereta.
Hari ini, saya terpaksa memandu menemankan emak yang hendak menziarahi kakaknya yang tidak berapa sihat.Ingatkan nak join ikut ayah, tapi ayah suruh saya bawa emak.Terpaksa juga memandu.

Pena Kasih:Biar lambat asal selamat.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails