Saturday, March 1, 2014

MINGGU SIBUKKU....

Lately ni,Pena Kasih begitu sibuk .Hasrat untuk menulis masih menebal lagi tapi keutamaan tetap menjadi keutamaan. Bermula pada hari Ahad (kadang-kadang aku keliru sedikit dengan pertukaran hari) terutama waktu persekolahan.Masih di alam dahulu lagi.Tapi aku cuba juga untuk mengatur jadual harianku .Kadang-kadang tulis di papan tulis pun ada silapnya.But my pupils always ingatkan aku.I like it.Hari Ahad aku menghadiri taklimat berkaitan dengan e-operasi then hari Isnin menghadiri taklimat MMI .After that menghadiri seminar berkaitan Syiah dan juga pemotongan gaji untuk sumbangan ke masjid di negeri Johor.Insyaallah aku akan melaksanakan pemotongan gaji tersebut. Kemudian pada hari Khamis sekolah aku mengadakan mesyuarat Agung PIBG.Alhamdulilah semuanya berjalan dengan lancar.
Biasanya every year aku mesti bahagian sambutan and fotografi.Aku terima apa saja tugasan yang diberikan pada aku.
Anak-anak muridku....Terima kasih YB kerana sudi hadir untuk merasmikan mesyuarat kali ini dan seterusnya meluluskan permohonan yang dipinta.
Tarian Zapin di bawah pimpinan Cikgu Sharifah.....tahniah.Teruskan perjuanganmu.
Harap-harap selepas ini Cikgu Ekin dan Cikgu Sharifah berganding bahu untuk bersama-sama menyediakan satu persembahan untuk hari Sukan sekolah ini sebagai tanda penghargaan buat cikgu Ali yang akan menamatkan perkhidmatan dalam profesion perguruan pada bulan Jun nanti.
Orang kuat PIBG sekolah.Semoga dapat meneruskan khidmat lagi .
Antara rakan-rakan guru yang mengambil kesempatan untuk bergambar tatkala beberapa orang guru sibuk dengan tugasan mereka di hadapan.....apa2 pun bergambar kenangan bersama cikgu Ali.
Rezeki.....aku juga berpeluang untuk menerima hadiah cabutan bertuah.........Katanya aku selalu dapat.Aku sendiri tidak perasan. Semoga 'team-work' Convent akan terus maju dan sentiasa memberikan yang terbaik daripada terbaik... Hari Jumaat.... Selesai sudah majlis tersebut,hari Jumaat sebelah petang aku dan hubby ke masjid.memang niat aku sudah lama untuk membersihkan longkang/parit di masjid.Sehinggalah pada hari Jumaat petang aku meluangkan masa bersama my son and hubby ke masjid.Alhamdulillah hasrat aku dapat tunaikan.Aku sambung lagi tugasan itu untuk membersihkan di bahagian hadapan dan membakar sampah-sarap yang ada di masjid sebelum aku bertolak ke Johor Bahru. Hari Sabtu. Selesai sudah aku mengemas masjid, aku dan hubby bergerak ke Johor Bahru.,Rutin aku dua minggu sekali kalau aku tidak penat pastinya aku tetap bersama che Abeku. Singgah di Angsana tidak sah kalau tidak ke Badan Angsana.Mengumpul bukulah aku..... Selepas itu, che Abe meninggalkan aku di Angsana dan sempat lagi aku bershoping....waaaaaaaaaaaa.Anak lelakikulah yang paling hebat sekali.Permintaannya ditunaikan. Apa-apapun terima kasih che Abe kerana membelikan aku sesuatu yang aku suka. PENA KASIH: Senyum tanpa kata apa-apa....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails