Saturday, May 9, 2009

MERCY MALAYSIA

Hari ini sekolah saya telah menerima kedatangan rakan-rakan MERCY Malaysia dalam program kesiapsagaan sekolah bengkel pemetaan risiko sekolah.Sepasukan MERCY Malaysia yang diketuai oleh Dr Azizi bin Azizan dan rakan-rakan datang ke sekolah kami jam 8.00 pagi.Seramai 40 orang murid telah terpilih untuk menyertai program tersebut dan rata-ratanya dari tahun 4 dan 5 serta lima orang dari tahun 6.

Kesungguhan murid-murid sekolah mengikuti program tersebut amat menggembirakan hati pihak sekolah.Walaupun hari ini merupakan cuti umum kerana perayaan Wesak tetapi kesungguhan murid-murid memberikan kerjasama untuk hadir ke program tersebut begitu bermakna kepada kami.Banyak input yang diperolehi oleh murid-murid dan sekurang-kurangnya mereka diberikan pendedahan akan fungsi dan tanggungjawab MERCY Malaysia.Amat mendukacitakan kami ialah seramai 2 orang yang tidak dapat hadir telah menutup ruang kepada murid-murid lain untuk turut serta ke program tersebut.Syabas dan tahniah kepada mereka yang menyertai program tersebut.

Program yang bermula jam 7.30 pagi dan berakhir jam 5.00 petang amat bermakna kepada mereka.Program yang tidak membosankan pelajar-pelajar.

Saya bersama-sama dengan GPK HEM berada di sekolah seawal jam 7.00 pagi bagi memastikan kehadiran murid-murid.Kami berada sehingga jam 5.30 petang dan memastikan semua murid balik dalam keadaan yang selamat.Kami juga dibantu oleh cikgu Supian,Cik Wan dan En.Ali.Malah saya bersyukur kerana cikgu-cikgu di sekolah ini memberikan kerjasama yang begitu baik setiap kali program dijalankan di sekolah ini.

Pegawai daripada JPNJ juga telah hadir ke sekolah kami yang diketuai oleh Encik Rozman.Memantau perjalanan program tersebut dan beliau berpuas hati melihat murid-murid sekolah ini yang dilihat berdisiplin. Di akhir program, murid-murid dibekalkan dengan T-Shirt dan juga DVD. Kepada pihak MERCY, pihak sekolah merakamkan ucapan terima kasih kerana telah memilih sekolah ini untuk programnya.

Pena Kasih:Letih tetapi seronok melihat wajah anak didik yang begitu ceria .

1 comment:

Anonymous said...

Bagus

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails