Thursday, December 30, 2010

SYUKUR

Persekolahan seperti biasa hari ini.Pembayaran bayaran tambahan telah dilaksanakan dan penyerahan jadual waktu juga telah diadakan bagi memudahkan proses pengajaran dan pembelajaran berjalan pada hari pertama persekolahan.Walaupun tidak ramai ibu bapa yang hadir untuk membuat pembayaran tetapi kami mempunyai inisiatif sendiri bagi memastikan proses pengajaran dan pembelajran berjalan seperti yang dirancangkan.

Esok sepatutnya sekolah kami mengadakan hari orientasi untuk murid-murid tahun 1 tetapi disebabkan cuti umum, semuanya dibatalkan dan akan diadakan pada hari Isnin.Walaupun proses pengajaran dan pembelajaran tidak dijalankan pada murid-murid tahun 1 tetapi mereka akan dikumpul untuk dimaklumkan beberapa perkara bagi memudahkan ibu bapa mengetahui jadual waktu, pembayaran dan maklumat yang perlu diisikan oleh ibu bapa.

Namun,disebalik kesibukan, saya menerima berita yang sungguh mengembirakan saya dan bersyukur kepada Allah selama ini, usaha saya tidak sia-sia.Semangat untuk meneruskan pengajian bersemarak semula kerana di peringkat awal saya tidak begitu yakin dengan keupayaan saya menjawab soalan peperiksaan bagi pengajian sarjana saya.Dengan keputusan yang diperolehi, membenamkan hasrat saya untuk tidak meneruskan pengajian kerana saya rasa tidak dapat memperolehi keputusan yang baik yang membolehkan saya meneruskan pengajian tapi Alhamdulillah, akhirnya saya dapat meneruskan pengajian seterusnya.Semangat luntur kerana sewaktu orang lain sibuk membuat ulangkaji , saya tidak mampu berbuat demikian kerana demam dan tidak membuat persiapan rapi sehinggalah di pagi hari peperiksaan berjumpa doktor dan berada dalam keadaan mamai.Tapi saya bersyukur kerana suami tidak putus-putus memberikan sokongan yang padu kepada saya.Thanks hubby.........begitu juga dengan anak-anak yang selalu ingin melihat mamanya terus maju .Semuanya merupakan inspirasi kepada anak-anak saya agar mereka mengikuti jejak kami terutama dalam menuntut ilmu.Semoga Allah permudahkan perjalanan hidup kami sekeluarga.

InsyaAllah,kali ini saya akan terus lebih bersemangat lagi dan akan bersedia lebih awal lagi terutama saat-saat untuk menghadapi peperiksaan.

PENA KASIH:Terima kasih hubby, anak-anak mama, emak dan ayah serta adik yang banyak memberi sokongan moral kepada mama selama ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails