Monday, December 13, 2010

AJAL


Apabila sudah tiba ajalnya,ia tetap pergi juga.Tidak menyedari kehadirannya di bawah celahan roda empat.Tidur dengan nyenyak agaknya sehinggakan bunyi enjin kereta tidak disedari.
Itulah yang dikatakan ajalnya sudah sampai.

Selalunya, setiap kali kami membunyikan enjin,ia akan lari lintang pukang.Tapi kali ini, kami sendiri tidak menyedari ia baring di celah-celah roda empat itu.Kehadiran Si Hitam, yang tidak tahu dari mana datangnya, muncul di rumah kami hampir seminggu yang lalu.Terlalu liar.Setiap kali,nampak sahaja kelibat kami, ia melarikan diri dan menyembunyikan dirinya.Warna bulunya hitam dan agak comel.Lalu anak lelaki memanggilnya Hitam.

Sebelum bertolak ke tempat kerja,kami seperti biasa menghidupkan enjin dan terus mengundurkan kereta tanpa menyedari si Hitam berada di bawah kereta kami.Argh...........hubby terkejut kerana melihat si Hitam mengelupur kesakitan.Lalu, saya mengatakan mungkin si Hitam akan menemui ajalnya pada hari ini.Hubby turun dan melihat keadaan si Hitam...........ya,Si Hitam sudah tidak bergerak lagi.........

Kami lambat ke tempat kerja hari ini kerana hubby menanam si Hitam terlebih dahulu bersama-sama dengan anak lelaki.Sekejap aja si Hitam duduk di rumah kami.
Firts time, hubby terlanggar haiwan sehingga menemui ajal.Sebelum ini dan sepanjang bersama, tidak pernah saya melihat hubby melanggar haiwan-haiwan sehingga menemui ajal.

PENA KASIH : Bila ajalnya sudah sampai.................

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails