Friday, December 24, 2010

CORAT-CORET 24.12.2010

Menghitung hari,menjelang 2011.Segala persiapan untuk tahun baru telah siap dikemaskinikan untuk bersama-sama dengan semua guru pada hari Isnin ini.Mesyuarat pertama sesi 2011,akan diadakan pada hari Isnin, jam 8.30 pagi.Sentuhan terakhir takwim untuk diserahkan kepada semua guru telah saya buat pada hari ini.Segala-galanya telah diserahkan kepada guru besar untuk difotostat bagi diagihkan kepada guru.

Tahun ini, agak lewat persiapannya walaupun saya telah menyediakan sejak dari awal cuti lagi.Banyak maklumat terkini diterima di akhir-akhir untuk dikongsi bersama dengan semua guru.Segala tindak ikut guru bagi melicinkan mesyuarat juga telah saya sediakan agar mesyuarat tidak meleret-leret sebaliknya terus kepada 'point' yang hendak disampaikan.Ada hitam putih dan mudah untuk dirujuk.Buat sebaik mungkin tapi mesti ada kekurangannya.

Agak terkilan sedikit kerana apa yang saya inginkan seperti yang telah disusun dengan sebaik mungkin tidak diikuti.Frust juga.............Cuba untuk mencantikkan dokumen tapi sebaliknya......terima seadanya.Tidak memenuhi citarasa saya sebenarnya dan tidak seperti tahun-tahun dahulu.Yang penting saya telah buat sebaik mungkin.......

Minggu ini sememangnya minggu yang sibuk buat saya.Banyak perkara yang hendak di'settlekan' di saat akhir dan alhamdulillah, saya telah buat segalanya.
Kemudian , semua GPK berkumpul dan guru besar memaklumkan di kalangan sekolah kebangsaan ,Sekolah kami menduduki tempat pertama dengan GPS 1.65 dan mendapat tempat ketiga di peringkat daerah.Tahniah kepada semua guru SKCC.Usaha kalian memang tidak dinafikan.Tidak pernah mengira masa dan sanggup berkorban demi kecemerlangan anak didik.Semoga tahun ini , akan membuahkan sesuatu yang terbaik lagi.

MAJLIS PERNIKAHAN DI FELDA KEMELAH

Selepas solat Jumaat, saya dan emak bergerak ke Felda Kemelah menghadiri majlis pernikahan sepupu.Ingatkan malas juga hendak pergi....penat dan badan pun masih kurang sihat lagi sejak demam minggu lepas.Terasa letihnya.Semua sendi-sendi sakit......Mengenangkan emak dan mak cik yang beria-ia mengajak saya, saya turuti juga pergi setelah mendapat keizinan daripada husband.

Pernikahan dijalankan di masjid Felda Kemelah......lama juga prosesnya.Selepas sesi bergambar dan bersolat,kami bergerak ke rumah pengantin perempuan.


PENA KASIH : Letih tapi seronok melihat sepupu melangsungkan pernikahannya buat kali kedua.....




No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails