Sunday, December 5, 2010

MENU TENGAH HARI




Cuti sekolah telah memberi peluang kepada saya untuk bersama keluarga.Kalau selama ini, saya habiskan masa di sekolah tapi tahun ini ,saya telah menyediakan jadual yang seadilnya bagi semua pihak agar dapat bercuti bersama keluarga.Dulu, saya buat juga jadual tapi tetap ke sekolah .Kali ini, saya banyak menghabiskan masa bersama anak-anak.Berbual-buaal dan membuat kerja rumah bersama-sama.So happy............

Bila dah cuti, mula memikirkan soal menu untuk makan tengah hari.Pagi lagi, kami akan ke pasar untuk membeli lauk pauk untuk dimasak.Tapi biasanya masakan saya simple sahaja.Yang penting suami berselera dengan apa yang dimasak.Tiada menunjukkan reaksi yang tidak puas hati dengan apa yang dimasak.Alhamdulillah...............

Hari ini,hubby teringin untuk makan terung pajeri, ikan goreng, sayur campur dan ayam masak paprik yang merupakan 'favourite' my son.Kali ini, dia sendiri memasak masakannya dengan dibantu oleh saya.Pagi lagi,dia telah menyuarakan hasrat untuk memasak ayam tersebut.Sempat juga saya menyediakan puding biskut untuk juadah tambahan .

Petangnya, mempunyai hasrat untuk menyiapkan semua kerja sekolah yang hanya tinggal sedikit lagi sahaja.Last sentuhan.......sebelum diserahkan kepada big boss untuk disemak dan diubah suai mengikut keperluan semasa.

PENA KASIH :Suka mencuba masakan...............



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails