Monday, December 20, 2010

JALAN-JALAN

Jam 8.00 malam, bersama hubby dan emak menghantar ayah ke dataran Segamat.Ayah telah berpeluang untuk pergi bercuti di Hatyai.Lebih kurang 26 orang ke sana.Mulanya, ayah tidak hendak ikut sama tapi atas permintaan beberapa orang rakannya yang meminta ayah ke sana.

Keadaan cuaca yang tidak berapa elok sejak akhir-akhir ini, memberatkan hati kami untuk melepaskan ayah ke sana.Tapi bagi memenuhi hasrat rakan-rakannya, kami benarkan juga.Yang sedihnya ialah cucu-cucunya yang sudah tentu terasa kehilangannya dalam beberapa hari ini.

Sebelum ke sana, ayah telah menyediakan semua kelengkapan untuk emak dan cucu-cucunya.Siap tinggalkan hp canggih untuk emak.Entah tau atau tidaknya,emak menggunakan hp tersebut.

Lama juga kami bersama dengan ayah di dataran.Menunggu rakan-rakannya yang lain.Sempat saya berpesan dengan abang Wan yang merupakan pemandu pelancong untuk melihat ayah.Maklumlah ayah bukannya sihat sangat.

Selepas bersalam-salaman dengan ayah, saya ke klinik untuk mendapatkan rawatan demam saya.Hampir seminggu demam dan akhirnya keluar bintik-bintik merah halus di kulit badan saya.Setelah diperiksa, doc mengatakan ini demam biasa dan mungkin juga terkena 'chingkunya'.Sebelum ini, saya mengalami sakit sendi-sendi dan akhirnya keluar bintik-bintik merah.

PENA KASIH : Semoga ahli rombongan selamat pergi dan balik............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails