Thursday, December 23, 2010

SEDAR

Keputusan PMR telahpun diumumkan.Ada yang gembira dan ada yang kecewa.Malah ada juga yang menyesal apabila menerima keputusan masing-masing.Malah ada juga yang telah bertekad untuk belajar dengan lebih bersungguh-sungguh semasa SPM.Itulah ragam pelajar PMR.

Anak lelaki saya juga tidak terkecuali menerima keputusan PMRnya yang dikira sederhana tapi lulus dalam semua mata pelajaran.Ada rasa kecewa dengan apa yang diterima."Mama, kita tidak mampu untuk menggembirakan hati mama dan ayah".Kita gagal mengembirakan hati ayah.Nampak di kelopak matanya bergenang air mata.Saya membiarkan dia berkata-kata sambil tersenyum.Alhamdulillah, mama tahu adik telah buat yang terbaik untuk diri adik.Selepas ini , belajar dengan lebih bersungguh-sungguh lagi.SPM menentukan masa depan adik.....so tanamkan satu tekad dan azam untuk belajar dengan lebih bersungguh-sungguh.Sesuatu yang menyentuhkan hati saya ialah walaupun mendapat keputusan yang sederhana, tapi buat dirinya ada peningkatan.Saya tahu dia mungkin kecewa dan tidak ada apa yang menggembirakan hati saya kerana yang penting dia lebih banyak mendekatkan diri kepadaNya.Setiap kali solat dia ingin solat berjemaah bersama ayahnya.Yang pasti solat maghrib ,isyak dan subuh.

Saya selalu berpesan kepadanya,selain berusaha jangan lupa memohon kepadaNya.InsyaAllah, gerak hati kita,akan diketahui olehNya.Mintalah seberapa banyak yang diinginkan tapi jangan lupa kita perlu berusaha.Tiada kejayaan tanpa usaha.

PENA KASIH;Terima seadanya.............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails