Wednesday, December 15, 2010

PENGULAS SAMPINGAN

Menonton siaran langsung perlawanan bola sepak antara Malaysia dan Vietnam pada hari ini amat menyeronokkan.Seronok mendengar pengulas sampingan memberikan ulasan dan tenggelam suara pengulas sebenar.

Memang sudah lama saya tidak menonton siaran langsung perlawanan bola sepak.Tapi , malam tadi saya teruja menonton ketika bersama-sama dengan bapa saudara yang begitu berminat dengan perlawanan tersebut.Tidak berhenti-henti dia mengulas setiap kali pemain Malaysia mendapat bola untuk menembusi pintu gol lawan.Anak perempuan saya tidak habis-habis ketawa dan menahan geli hatinya mendengar pengulas sampingan memberikan ulasan.

Seronok juga ya.........sesekali menonton siaran ini.Saya memang jarang menonton kerana pemain-pemain baru tidak dikenali seperti pemain dahulu memang menjadi buah mulut orang kerana kehandalan mereka dalam permainan tersebut.Sebut sahaja nama Mokhtar Dahari, Santokh Singh, A.Arumugam,Soh Chin Aun dan Dollah Salleh......semuanya memang saya minat.Gaya permainan mereka memang menarik hati.Tidak pernah ketinggalan menyaksikan mereka bermain di kaca tv.Berebut-rebut hendak menonton perlawanan bola sepak jika melibatkan negara kita.

Malah, ada di antara mereka terjerit-jerit apabila melihat bola sudah hampir ke pintu lawan atau sebagainya.Tanpa disedari suara kebisingan terkeluar daripada mulut para peminat bola sepak.

PENA KASIH :Tahniah untuk pasukan Malaysia dan jurulatihnya.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails