Monday, October 19, 2009

APABILA IANYA BUKAN HAK KITA.....


Pagi lagi saya sudah menunggu di pejabat pos bertujuan untuk membuat money order bagi pembayaran BISP.Perlu memulangkan sejumlah hampir RM4000.00 kerana apabila kita menjawat jawatan hakiki dan bukan opsyen,wang yang selama ini diberikan kepada kita kerana mengajar PPSMI perlu dikembalikan semula kerana itulah prosedurnya.

Hampir 9 tahun mengajar subjek sains dalam Bahasa Inggeris dan apabila penyerapan jawatan hakiki,saya perlu memulangkannya kerana apabila ianya bukan hak kita walaupun sehingga kini saya masih lagi mengajar tanpa sebarang insentif.Bukan bayaran yang menjadi keutamaan tetapi yang penting saya perlu meneruskan core business demi anak bangsa kita.Pada saya, ianya menjadi satu kepuasan apabila anak-anak didik saya mampu berkomunikasi dan menjawab soalan-soalan dalam Bahasa Inggeris.

Ianya menjadi satu kelegaan kepada saya membayar secara sekaligus walaupun kami dibenarkan untuk membuat potongan bulanan.Saya dan Kak Yati bersetuju untuk menyelesaikan secara sekali gus.

Pena Kasih:Apabila ianya bukan hak kita,kita perlu selesaikan dengan segera.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails