Tuesday, October 27, 2009

MENZIARAHI

Selepas solat maghrib, ke rumah Cikgu Ali.Menziarahi beliau dan menyampaikan sedikit sumbangan daripada warga SKCC.Ternyata beliau masih tidak berasa sihat.Melihat air mukanya beliau memerlukan sedikit ruang untuk berehat.
Dari percakapannya, beliau tidak sabar untuk kembali semula ke sekolah.Kelihatan bergenang air mata beliau ketika saya menyebut anak murid yang tiada lagi kedengaran suara di bilik cikgu Ali.
Itulah realitinya kita sebagai pendidik yang telah bergelumang dengan dunia pendidikan dan juga sentiasa bersama dengan anak-anak murid.Sedikit sebanyak sudah tentu perasaan tersentuh.
Saya nasihatkan beliau utamakan kesihatan dan ambil cuti sehingga beliau benar-benar sembuh.Soal kerja-kerja sekolah dan kertas soalan semuanya telah kami selesaikan dan setakat ini semuanya berjalan lancar.Guru-guru SKCC juga guru yang sentiasa mengamalkan sikap saling membantu malah kebanyakan mereka telah bersedia untuk memberikan kerjasama kepada cikgu Ali.Yang penting kami ingin melihat beliau sihat seperti sedia kala.
Menurut beliau, kini beliau menjalani urutan dan menampakkan perubahan.Tangan sudah boleh diangkat malah percakapan beliau juga semakin baik.Kami sentiasa mendoakan agar cikgu Ali cepat sembuh.

Pena Kasih:Guru yang komited kepada tugas-tugas yang diberikan.Cikgu Ali.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails