Friday, October 16, 2009

CUTI LAGI.......................

SKCC akan bercuti selama 5 hari.Berita yang menggembirakan anak-anak murid.Cikgu pun turut gembira sekurang-kurangnya dapat merehatkan badan dan minda serta dapat bersama-sama dengan keluarga.Cuti yang berpanjangan juga kadang-kadang menyebabkan kita berasa bosan.

Saya menerima panggilan meminta saya pergi ke sekolah hari ini kerana ada beberapa cek yang belum ditandatangani dan juga perlu mengisi maklumat yang dikehendaki oleh pihak atasan dengan segera.Hendak tak hendak pergi juga sebentar ke sekolah menyiapkan kerja.Cadangnya untuk operasi membersihkan kawasan persekitaran rumah dan peluang inilah saya gunakan apabila cuti .

Dalam masa yang sama emak mentua meminta saya menolongnya memasak kerana malam ini ada majlis marhaban.Adik beradik suami yang lain semuanya tidak dapat bersama kerana masing-masing sibuk dengan kerja.Jadi, hanya saya dan emak yang bertungkus lumus menyediakan juadah untuk dihidangkan kepada tetamu.Letih tapi seronok.Bukan senang nak cari menantu mithali.................he...he...he...

Sebelah malam, giliran kaum lelaki pula yang mengambil alih tugas.Suami, adik ipar dan bapa saudaranya mencuci pinggan mangkuk.Tidak ketinggalan anak saudara suami, Apiz begitu sibuk membantu Pak Udanya mengangkat pinggan mangkuk.Memang dia begitu ringan tulang seperti Pak Udanya.Jangan sekali-kali kita dengkikan Pak Udanya,dia akan mempertahankan Pak Udanya.Kadang-kadang geli hati melihat gelagatnya itu.

Pena Kasih: Hari Cuti yang penuh dengan pengisian.......................


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails