Sunday, October 11, 2009

TELEVISYEN


Televisyen merupakan salah satu media elektronik yang banyak memberi maklumat kepada kita.Maklumat dari dalam dan luar negeri.Pelbagai rancangan disajikan kepada kita dan pelbagai saluran boleh diperolehi.

Namun begitu, saya memang kurang sekali menonton televisyen.Jarang bersantai di hadapan televisyen bersama suami.Banyak info yang saya perolehi daripada suami ataupun melalui akhbar dan juga internet.Memang tidak berminat langsung menonton.

Saya hanya mendengar berita melalui radio.Waktu pagi saya akan memandu sambil mendengar siaran berita.Itulah maklumat yang saya perolehi.Apabila suami membuka siaran Tanyalah Ustaz, saya sekadar mendengar sahaja.Memang rancangan itu menarik kerana pelbagai maklumat boleh diperolehi.

Tatkala suami dan anak ketawa apabila menonton rancangan yang menggelikan hati mereka, saya hanya menjadikan buku sebagai teman .

Pena Kasih: Rancangan televisyen lebih banyak memaparkan cerita-cerita sedih terutama musim hari raya.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails