Friday, October 30, 2009

CINCIN 2




Bercerita tentang cincin pula,tiba-tiba emak saudara menelefon saya meminta menemaninya ke kedai emas sekitar bandar Segamat untuk membeli cincin.Cincin untuk anak lelakinya yang dijangka akan bertunang pada Raya Haji kedua.Insya Allah, jika tiada aral melintang,kami akan bertolak dari Segamat pada hari Raya Pertama ke Terengganu.Katanya Kuala Berang.Entah di mana lokasinya kami tidak ketahui lagi.

Kami bertolak awal kerana akan menginap di sana dan raya kedua baru kami ke rumah perempuan.Buat pertama kali, saya dan suami ke arah Timur.Sebelum ini, kami ada juga pergi tapi biasanya kami menaiki bas.Mudah-mudah Allah permudahkan perjalanan kami.Kemungkinan lima buah kereta agak bergerak meninggalkan Segamat untuk berkunjung ke Terengganu.Ustazah sekolah saya mempelawa saya untuk ke rumahnya nanti.Insya Allah, kami akan singgah jika tidak tersesat.

Majlis merisik dan bertunang akan dijalankan serentak.Sebenarnya kami kurang berminat untuk berjalan-jalan ke destinasi yang jauh.Setiap kali sekolah buat rombongan ke pantai Timur, saya memang tidak terlibat langsung kecuali pada tahun 2003 atau 2004 di mana sekolah kami telah terpilih mewakili Johor ke peringkat Kebangsaan dalam Coral Speaking di Kelantan.Mewakili guru besar yang tidak dapat turut serta atas urusan lain.
Emak mentua selalu juga mempelawa saya menemaninya menyertai rombongan tetapi saya sering menolaknya.Kurang berminat.

Pena Kasih: Suami teruja untuk ke Terengganu setelah pernah ke Terengganu sebelum ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails