Thursday, October 22, 2009

TANGGUNGJAWAB

Jika orang lain sudah sampai di rumah untuk menyediakan hidangan makan tengah hari untuk suami dan anak-anak,saya masih berada di sekolah.Rutin apabila tiada boss di sekolah.Untuk memastikan keselamatan anak murid sewaktu pembelajaran POL(Kelas Bahasa Cina dan Tamil) dijalankan pada hari Jumaat dari jam 12.00-2.00 petang.

Apabila ia menjadi tanggungjawab yang telah diamanahkan,saya rasa bersalah untuk meninggalkan anak-anak murid.Memastikan keselamatan waktu balik mereka agar tidak berlaku sesuatu yang tidak diingini.Meminta suami mengambil saya jam 2.00 petang selepas beliau menunai solat Jumaat di Kg Jawa.

Banyak juga kerja yang dapat saya bereskan selama dua jam lebih di sekolah.Bersiap sedia untuk menghadiri taklimat di Poliklinik dan juga pengagihan kertas soalan mengikut tarikh yang telah ditetapkan.Senang hati apabila meninggalkan sekolah dalam keadaan kerja yang sudah beres.Untuk guru-guru, semua tindakan yang perlu diambil sebelum cuti hujung tahun juga telah saya rangka agar memudahkan mereka membuat perancangan dan tindakan susulan.Tidak perlu banyak bercakap,sudah memadai dengan helaian kertas yang diedarkan mereka sudah tahu tanggungjawab mereka.Itu prinsip saya.

Pena Kasih: Kepada guru SKCC, terima kasih kerana kalian sering mengamalkan sikap ingat mengingati antara satu sama lain yang menjadikan kerja dapat dibereskan seperti yang ditetapkan.



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails