Sunday, October 18, 2009

HUJUNG MINGGU YANG SIBUK

Percutian hujung minggu yang terlalu sibuk.Bermula dari hari Jumaat sehinggalah hari Ahad.Ruang waktu untuk bersantai di rumah agak terhad kerana terlalu banyak perkara yang perlu dilakukan.Sehinggakan badan ini terasa sakit.

Bermula dengan majlis marhaban di rumah emak mentua,yassin dan tahlil di rumah datuk sehinggalah majlis sambutan hari raya di balai raya Jabi.Apabila tayar kereta pancit sewaktu hendak balik dari Jabi, menyebabkan keletihan bertambah apatlah lagi cuaca yang agak panas sedikit sebanyak menggangu keselesaan kami.Melihat wajah suami, menggambarkan dia juga berasa letih yang teramat sangat.

Kalau tidak,saya perlu ke Kg Paroi di Negeri Sembilan memenuhi undangan Shasha kerana majlis menyambut menantu tapi kami tolak perlawaan tersebut secara berhemah agar tidak berkecil hati.Emak mempelawa saya untuk menghadiri majlis sambutan hari raya dan Deepavali di Batu Anam tetapi saya menolak pelawaan tersebut kerana terlalu letih.Tidak mampu untuk turut serta.

Cuti-cuti ini juga saya perlu untuk menyediakan soalan-soalan peperiksaan yang tidak dibekalkan oleh MGB.Persediaan awal perlu dilakukan agar ianya tidak menjadi kelam kabut.

Pena Kasih: Banyak undangan Rumah Terbuka tidak dapat hadir sehinggakan majlis perkahwinan salah seorang anak AJK PIBG terlupa.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails