Friday, October 9, 2009

APABILA SMS TERSALAH HANTAR.................


Lagu ayah dan ibu,dendangan Allahyarham Sudirman berkumandang di HP saya jam 3.00 pagi.Terjaga apabila mendengar dan meneliti isi kandungan SMS tersebut.Tersenyum sendirian kerana mengenali nombor HP tersebut dan yang peliknya nama tertera bukan untuk saya tapi untuk seseorang lain.
Kejutkan suami memaklumkan penerimaan tersebut.Takut disalah sangka.Suami mengenali juga nombor tersebut.Kami tersenyum penuh pengertian.Masih tidak tidurkah lagi si X?Masih punya masa untuk ber SMS waktu-waktu seperti ini?Ianya menjadi persoalan kepada kami.Kami berbual-bual sambil baring.Geli hati pun ada.Kalaulah si isteri tahu akan perbuatan suaminya sudah tentu hancur perasaannya.Saya bersuara.

Sewaktu suami memandu menghantar saya ke sekolah,saya menyatakan untuk melihat perubahan suami senang aja.Apabila HP disorokkan sudah tentu ada sesuatu yang tidak kena.Apabila si suami suka menyendiri di bilik dan tidak suka dikacau .............................
Apabila si suami itu dan ini.....................Saya masih lagi membebel dan suami hanya senyum sahaja mendengar celoteh saya.
"Nor ni, pagi-pagi dah berceloteh tentang peristiwa semalam,"kata Suami.
"Bukan apa.......satu pengajaran kepada kita.Tak cukup isteri seorang dah nak main kayu tiga,"kata saya.
Tiada sebarang respon yang berpanjangan daripada suami.Sememangnya suami tidak suka saya bercerita tentang hal orang lain.Saya akur dan kami berbual tentang hal kami sahaja.

Pena Kasih:Akur dengan kehendak suami.Jangan suka cerita hal orang.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails