Wednesday, October 21, 2009

KE MANA MENGHILANGNYA............


Agak lewat sampai hari ini tapi masih belum pukul 7.00.Capai terus pena dan buku reliaf guru.Ramainya guru tiada hari ini.Ada yang sakit dan pergi kursus serta mesyuarat.
Tiada siapa boleh relief kerana masing-masing mempunyai jadual yang begitu padat.........so terus buat plan B.Untuk keselamatan anak murid, guru berada secara statik dari pukul 7.30 pagi hingga 12.50 dan 1.20.Kasihan guru-guru saya.Namun,mereka memahami akan situasi sekolah apabila hampir ke penghujung.Saya meronda sebentar kerana boss juga tiada.Alhamdulillah, guru-guru bersemangat membuat ulang kaji kerana minggu hadapan ialah minggu peperiksaan,minggu berikutnya ujian KIA2M dan PROTIM.

Saya tidak sedar, rupa-rupanya Cikgu Ali tiada pada hari ini.Saya telefon beliau.Dengan nada yang lemah dan tidak bermaya,beliau memaklumkan yang dia demam.Masuk ICU selama dua hari.Kasihan Cikgu Ali.Kami tidak tahu keadaan beliau sehinggalah dimaklumkan bahawa beliau menjadi lemah dan demam setelah menerima rawatan laser mata akibat daripada diabetes yang dialaminya.

Selalunya, Cikgu Ali dan saya merupakan orang yang terawal tiba di sekolah.Hari ini tiada sehinggalah Kak Yati bertanya kepada saya tentang cikgu Ali.Setiap kali hendak mendapatkan rawatan, cikgu Ali akan maklumkan terlebih awal.Memang saya puji cara dan tindakan Cikgu Ali dan guru-guru lain kerana ia memudahkan saya untuk membuat relief.Terima kasih di atas kerjasama yang diberikan kepada saya bagi memudahkan kerja-kerja pengurusan dan pentadbiran saya.

Pena Kasih: Doakan agar Cikgu Ali cepat sembuh.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails